Els alumnes de cinquè

Hola a tothom! Benvinguts a un nou curs de cinquè A. Tenim molta il·lusió per retrobar-nos amb els companys i conèixer-ne alguns de nous, així com al nou mestre, en Germán, que ve directament d’una escola de Valls.

Aquests dies ens hem acostumat a la nova classe, gaudint de les seves instal·lacions, que ens permetran fer moltes activitats.

I parlant d’activitats, l’altre dia vam visitar la biblioteca, que feia temps que no hi anàvem tots plegats, i vam descobrir les diferents classificacions dels llibres. Ara ja podem buscar qualsevol referència. A més, ens van explicar contes molt bonics.

Per la castanyada vam celebrar l’arribada de la tardor, vam decorar la classe amb tot de motius de la tardor i Halloween, a més, a la tarda vam cantar i vam menjar castanyes que ens va donar la castanyera.

Ah! El mestre Germán ens va cuinar ametlles garapinyades….estaven ben bones! Són molt fàcils de fer!

Aquí teniu la recepta:

AMETLLES GARAPINYADES

INGREDIENTS

Ametlles crues amb pell.

Sucre

Aigua.

PREPARACIÓ

Posem les ametlles que tinguem en una tassa o vas per mesurar-les. Les aboquem en una cassola (si és de ferro, millor). Hi posem la mateixa mesura de sucre (si tenim 2 tasses d’ametlles, hi posem dues tasses de sucre). També hi posem la meitat de les mesures que ens hagin sortit d’ ametlles, d’aigua (en aquest cas, seria 1 tassa d’ aigua) .

Posem la cassola a foc viu fins que comenci a espessir l’almívar.

Llavors, abaixem el foc i continuem remenat. Veurem que l’aigua s’evapora i el sucre es solidifica. No passa res. Hem de continuar remenant.

Aviat veurem que el sucre torna a desfer-se, i es transforma en un caramel. Quan les ametlles estiguin plenes d’aquest caramel, ja estan llestes. Les aboquen en un marbre, i a mesura que es refreden, les podem anar separant.

Per conservar-les bé, les guardem en un pot de vidre.

Ah! La cassola queda molt enganxada de sucre, no us intenteu netejar-la de seguida. Deixeu-la una bona estona amb aigua i d’aquesta manera no us costarà gens deixar-la neta.

 


Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>